NETTRADIO

 

Nyhetsbrev

Følg med!
Motta vårt nyhetsbrev.
Registrer deg her.

Se våre nyhetsbrev her.

 




Bjørn-Martin Brandett i Soløradioen og Trysilradioen

Vær der det skjer!


(19 august, 2015 - 11:21)

Lokal tilstedeværelse er nøkkelen til suksessen for Hedmarksradioene Solørradioen og Trysilradioen, som begge går kraftig fram på lyttertallene i andre kvartal.

Lokalradio Topp 20 for andre kvartal viser at det fortsatt er Nea Radio, Radio 102 og 1 Fm Molde som innehar de tre første plassene, men like bak har både Solørradioen og Trysilradioen en kraftig fremgang i forhold til kvartalet før og inntar fjerde og femteplassen på lista, bare et lite hakk unna pallplass. Begge radioene er drevet av Radiodrift AS, med Bjørn Martin Brandett. Den siste radioen i kjeden som er med på lyttertallene, Elverumsradioen gjør det også bra litt lenger ned på lista. 

- Merkevarebygging, lokal tilstedeværelse og radiobingo. Det er det korte svaret fra radiosjef Brandett på spørsmålet om hva som er årsaken til fremgangen. Han utdyper:  - SolørRadioen har bygd seg opp til en solid merkevare i Solør, og vi er synlige på nesten alt av revyer, konserter og arrangementer i Solør. I Trysil har det vært ekstrem interesse rundt vår radiobingo i år, og jeg tror det også er med på å øke interessen rundt kanalen forøvrig.

Selv om de to nevnte radioene akkurat nå kan nyte en stor fremgang, er Brandett likevel en smule ydmyk: -  Det er veldig flott at de daglige tallene øker så mye for SolørRadioen og TrysilRadioen. Men for oss er det fortsatt de ukentlige tallene som er viktigst. Det fordi våre annonsører nesten utelukkende kjøper reklame for én uke eller lengre perioder, sier han til lokalradio.no

Radiosjef Bjørn Martin Brandett er optimist når det gjelder fremtiden for radioene sine: - Vi fortsetter med det vi er gode på. Vi skal bety noe for folk lokalt, og folk skal ha et positivt forhold til oss. Vi spiller den mest varierte musikken, og vil du vite hva som skjer lokalt er det våre lokale kanaler som er førstevalget på radio.

Han har følgende råd til andre lokalradioer som vil prøve å kopiere suksessen: - Kom dere ut blant folk! Vær med på det som skjer, og vær synlig på alle mulige måter. Gjør bytteavtaler med konsertarrangører, revyforestillinger o.l. på reklame. Det tjener alle på, sier Brandett. 
  
Økonomisk sett går det også veldig bra om dagen for Radiodrift AS. Lokalradioene opplever en solid økning i bingo- og annonseinntekter i år, og det gjør at Brandett ser veldig optimistisk på fremtiden.

- Overskuddet går til videreutvikling av radiokanalene og investering i senderanlegg og teknisk utstyr, sier han.

Radiodrift AS driver SolørRadioen, SolørRadioen+, ElverumsRadioen, TrysilRadioen og ØsterdalsRadioen. I tillegg eier firmaet 30 prosent av Radio Kongsvinger og 33 prosent av SolørMagasinet.

Skrevet av Kyrre Dahl for lokalradio.no

 

 




Annonser