NETTRADIO

 

Nyhetsbrev

Følg med!
Motta vårt nyhetsbrev.
Registrer deg her.

Se våre nyhetsbrev her.

 




Reklamemarkedet fortsetter nedover


(8 mai, 2013 - 12:00)

I Norsk Mediestatistikk kvartal 1 2013 presenterer IRM at reklamemarkedet omsatte for 4,7 milliarder kroner i det første kvartalet i 2013, noe som gir en nedgang på 4 prosent mot tilsvarende kvartal i 2012.  

Reklamemarkedet fortsatter å krympe, og minskningen i dette kvartalet er større enn tidligere. Alle trykte medier opplevde en negativ utvikling i første kvartal 2013. Dagspressen holder fremdeles plassen som største reklamekanal men tapte 12 prosent av sine annonsinntekter sammenliknet med første kvartalet 2012.

Internetreklame vokste med nær 6 prosent sammenliknet med det første  kvartalet i fjor. Andre kategorier som hadde vekst var TV, radio og kino.

- Vi ser en avdempning og nedgang i reklameveksten med flere kvartal av lavtrykk. Man kan konstatere at markedet som helhet vist lavere vekstrate i det første kvartal 2013 en i hele 2012 sier Madeleine Thor, daglig leder hos IRM.
 

 

 




Annonser