NETTRADIO

 

Nyhetsbrev

Følg med!
Motta vårt nyhetsbrev.
Registrer deg her.

Se våre nyhetsbrev her.

 




Norge er vinneren


(23 oktober, 2012 - 09:24)

Norge er det eneste markedet i norden som hadde vekst i første halvår 2012. Totalt sett økte verdien av reklamekjøpene på det norske markedet med nær 1 prosent i første halvår 2012

Sverige, Danmark og Finland tapte alle i løpet i første halvår 2012. Totalt var verdien av reklamekjøpene på det nordiske markedet drøyt 4,8 milliarder euro, et tap på nesten 1 prosent i faste valutakurser.

Norge er også det mest reklameintensive markedet i Norden i første halvår 2012. Reklameinvesteringer per innbygger er 259 euro i Norge. Nesten 80 euro mer enn i Sverige og Danmark og 120 euro mer enn i Finland.

- Vi vil se en fortsatt langsommere utvikling i andre halvår 2012 i de nordiske landene. Norge er imidlertid forventet å vise vekst, sier Tobias Hedström, analysesjef i IRM. Han påpeker også at de nordiske annonsemarkedene, til tross for nedgangen, er i god stand i forhold til resten av Europa og verden. 

 

 




Annonser