NETTRADIO

 

Nyhetsbrev

Følg med!
Motta vårt nyhetsbrev.
Registrer deg her.

Se våre nyhetsbrev her.

 




La FM Leve


(15 januar, 2015 - 14:00)

Norsk lokalradioradioforbund har nettopp startet kampanjen "La FM Leve" eller #lafmleve. NLR får hjelp av reklamebyrået Kitchen til kampanjen.

- Vi skal gjøre alt vi kan for å overbevise beslutningstagerne om at FM-nettet ikke må slukkes fra 2017. Vi finner det urimelig at 15 millioner radioapparater må kasseres, og ikke minst at regningen veltes over på folk som blant annet tvinges til også å investere mellom 3-5.000 kroner i DAB-adaptere i bilene sine for å få dekning på radio, sier Svein Larsen, styreleder av Norsk lokalradioforbund til Kampanje.

- Politikerne er her er i ferd med å ta en beslutning som kommer til å påvirke folks hverdag uten at folk flest har fått anledning til verken å sette seg inn i problemstillingen eller vise hva de mener. NRK og P4 har brukt enorme ressurser på å promotere DAB, mens motstanderne i liten grad har fått slippe til. Vi håper og tror at denne kampanjen kan balansere noe av dette. Nå får vi virkelig anledningen til å demonstrere kraften i god radioreklame i en viktig sak. Vi har stor tro på radio som en kanal der et engasjement kan starte, og lede folk til å agere videre i andre kanaler, sier daglig leder Haakon Dahl i Kitchen til Kampanje.

Les hele saken på Kampanje.no.

Kitchen har produsert flere radiospoter og den første kommer i full rotasjon på norske lokalradioer mandag 19. januar og skal gå til og med lørdag 31. januar.

Spoten henviser til www.lafmleve.no der lytterne kan signere et opprop. 

Det er opprettet en Facebookside, Twitter-konto og Instagram-konto.

I tillegg kommer det konkurranser og mer moro. Mer om det senere.

Den første radiospoten kan du høre og laste ned her.

 

 




Annonser