NETTRADIO

 

Nyhetsbrev

Følg med!
Motta vårt nyhetsbrev.
Registrer deg her.

Se våre nyhetsbrev her.

 




Fra liten minus til pluss


(28 april, 2013 - 04:00)

IRMs siste rapport ”Det Norske Reklamemarkedet 2012” gir oversikt over reklameåret 2012. Statistikken viste rett etter årsskiftet at den kjøpte reklameplassen minsket med 0,2 prosent i 2012 og havnet på 19 milliarder kroner.  Men investeringene i både sponsing og events hadde en sterkere vekst i 2012 enn den kjøpte reklameplassen.

Når IRM (Institutet för Reklam- och Mediestatistik) nå presenterer en oversikt som også omfatter eventmarkedsføring og sponsing viser det seg at reklamemarkedet økte med drøyt 400 miljoner i 2012. Dette er en vekst med 1,6 prosent sammenliknet med 2011.

- Med en mer komplett statistikk kan vi nå konstatere at veksten på reklamemarkedet var større i 2012 enn vi tidligere trodde. Inntektene både i sponsing og eventmarkedsføring økte nemlig mer enn investeringene i kjøpt reklameplass i media, sier IRMs daglige leder Madeleine Thor.

 

 




Annonser