Disse innspillene er av stor verdi for oss, men vi ønsker flere tilbakemeldinger, gjerne også fra bestillingstjenester, fra mindre TV-kanaler og fra lokalradioer, og gir derfor utsatt frist for å komme med innspill til veilederen, skriver Medietilsynet i en e-post.
Medietilsynet ber om at eventuelle innspill sendes på e-post med emnefelt «Veileder om sponsing» til post@medietilsynet.no innen 10. august 2015.
Målet med veilederen er å gi retningslinjer for hvordan kringkastingsregelverket for sponsing skal forstås. MT ønsker spesielt å få tilbakemelding på om det er problemstillinger som er utelatt eller mangelfullt beskrevet og som det er viktig å få nærmere veiledning om.
Medietilsynet vil samtidig opplyse om at ordet «ikke» mangler på side 5, andre avsnitt, fjerde setning i veilederen, slik at det her skal stå: «Det at sponsoridentifiseringen viser disse opplysningene, vil normalt aksepteres såfremt opplysningene ikke har blitt trykket på for en begrenset kampanjeperiode…»
Les eller last ned veilederen her.