NETTRADIO

 

Nyhetsbrev

Følg med!
Motta vårt nyhetsbrev.
Registrer deg her.

Se våre nyhetsbrev her.

 




All-time-high for radioreklame


(17 februar, 2013 - 04:00)

- Internett, TV, radio, kino og utendørsreklame når all-time-high i 2012, men reklamemarkedet som helhet er på omtrent samme nivå som i fjor sier Madeleine Thor, daglig leder hos IRM.

Annonseinntektene blir på 5,3 milliarder kroner i det fjerde kvartalet, noe som er en reduksjon på 0,4 prosent målt mot tilsvarende kvartal i 2011.  For helåret 2012 taper reklamemarkedet med 0,2 prosent – noe som gir en omsetning på 19,4 millarder kroner.

Det er de trykte mediene som taper.  Dagspressen som har vist tap i løpet av hele året 2012 taper også i det siste kvartalet. I det fjerde kvartalet mister Dagspressen 9 prosent av sine annonseinntekter sammenliknet med tilsvarende kvartal i 2011.  Men Dagspressen er fremdeles med god margin det største reklamemediet i Norge med en markedsandel på 29 prosent i 2012.
- Det norske er det markedet i Skandinavia som forventes å gå best i 2012, konstaterer Madeleine Thor.  Vi må dog vente på de andre landenes tall –  Norge er først ut.

 

 




Annonser